Jak uporać się z obcierką parkingową?

„Wypadek” podczas manewrowania autem na parkingu to nie tylko domena pań. To fatalne w skutkach dla powłoki lakierowej zdarzenie naprawdę może przytrafić się każdemu. Zamiast płakać nad rozlanym mlekiem, trzeba zabrać się do roboty. Rozwiązań jest kilka. Dziś postaramy się podpowiedzieć wam, jak usunąć ślady obcierki parkingowej?

Czym jest klasyczna obcierka parkingowa?

Tak jak wspominaliśmy, drobne obtarcia naszym samochodom przytrafiają się, tak samo, jak siniaki na ludzkim ciele – zwykle niespodziewanie i zazwyczaj znikają one bez śladu z upływem czasu. W przypadku uszczerbków w strukturze lakieru różnica polega na tym, że ślady, rysy, obtarcia karoserii nie znikną same – chyba że auto oddane zostanie w nasze ręce.

Samodzielnie można spróbować usunąć niewielkie zadrapania kredką koloryzującą do lakieru, stworzą typowo do tuszowania obcierek parkingowych i zadrapań lakieru. W przypadku głębszych rys dobrze jest skorzystać z pomocy fachowca, gdyż w takim przypadku proces usuwania rys musi być wykonany odpowiednią techniką, której nie da się nauczyć w minutę czy dwie. Nie mając czasu, cierpliwości, wprawnych dłoni lepiej od razu po zdarzeniu skontaktować się z nami, a z całą pewnością zaradzimy problemom szpetnej karoserii. Kredka z czasem zmywa się, dlatego na dłuższą metę warto zastanowić się nad innymi rozwiązaniami.

Wosk koloryzacyjny i lakier zaprawkowy

Wosk do usuwania obtarć na lakierze nanoszony jest szmatką, po czym dokładnie z wyczuciem poleruje się miejsce do czasu uzyskania pożądanego efektu, zwłaszcza jeśli problem dotyczył płytkich powierzchownych uszczerbków. Lepsze efekty da lakier bądź pasta zaprawkowa. Dobrym pomysłem może być po prostu wymiana miejscowa wszystkich warstw lakieru, co daje najlepsze efekty wizualne.

W profesjonalnej lakierni samochodowej nie musisz obawiać się odbarwień, śladów złego dopasowania koloru lakieru i jego wykończenia do oryginału. Nowoczesny park maszynowy, dostęp do programów komputerowych pozwala dobranie lakierów ton w ton takich, jakie fabrycznie użyto na aucie.