Metody usuwania wgnieceń samochodowych

Okres jesienno-zimowy sprzyja wgnieceniom. Wystarczy chwila nieuwagi, żeby mieć problem. Wgniecenie może powstać z naszej winy lub innego kierowcy. Trudne warunki, panujące obecnie na drogach, ogromny ruch i korki na drodze, sprawiają, że otarcia samochodów czy stłuczki są na porządku dziennym.

Wielu kierowców nie zwraca uwagi na innych użytkowników drogi. Ludziom się spieszy, zapominają włączać kierunkowskazów, wyprzedzają w niedozwolonych miejscach. Wgniecenie może nam się przytrafić na parkingu. Często nie ma winnego, zarysowania auta lub „puknięcia”. Bardziej boli, kiedy zdarzy nam się w nowym aucie. Niemniej z każdym wgnieceniem musimy udać się do blacharza.

Dobry fachowiec.

Oddajmy auto w dobre ręce, tzn. fachowca. Autoserwis musi zatrudniać wykwalifikowanych pracowników z dużym doświadczeniem, by świadczyć usługi najwyższej jakości. Blacharze i lakiernicy pracują z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu i produktów. AutoSerwis Nowakowski dysponuje m.in. podnośnikami elektromechanicznymi, podporami wysokomontażowymi, komorą lakierniczą Nova Verta, a także Air Coolerem, urządzeniem służącym do klepania i wyciągania wgnieceń w trudnodostępnych miejscach. Zakład wyposażony w wysokiej klasy mieszalnię lakierów R-M oraz DuPont doprowadzi do idealnego stanu, każdy samochód. Do takiego warsztatu możemy oddać nawet najwyższej klasy auto.

Usuwanie wgnieceń samochodowych.

Wgniecenia są przeprowadzane na kilka sposobów. Wybór metody zależy od wielkości wgniecenia. Najłatwiej likwiduje się ubytki, które nie uszkodziły powłoki lakieru. Kiedy jednak blacha popękała i starł się lakier, warsztat musi przeprowadzić bardziej skomplikowany zabieg, którego proces trwa zdecydowanie dłużej. Jednym ze sposobów jest wypychanie metodą PDRPaintless Dent Repair, która nie wymaga lakierowania. Metoda ma zastosowanie przy małym zniszczeniu karoserii, która powstała w korku lub na parkingu. Jej wykorzystanie jest możliwe, kiedy nie jest uszkodzony lakier. Technika ta polega na wypychaniu i wyciąganiu wgnieceń, bez naruszania powłoki lakierniczej. Wypychanie blacharz przeprowadza za pomocą dźwigni, która precyzyjnie nastawia zniszczoną blachę. Mechanik lampą z odbłyśnikiem sprawdza, czy pozostały jeszcze jakieś nierówności.

Wyciąganie metodą Paintless Dent Repair – PDR.

PDR polega na wyciąganiu wgnieceń za pomocą kołka i kleju. W miejscu wgniecenia blacharz przykleja specjalny kołek w kształcie grzybka. Pociągnięcie kołka prostuje blachę. Ta technika praktykowana jest przy dużej ilości wgnieceń, np. po gradobiciu i w miejscach trudno dostępnych. Metoda Paintless Dent Repair jest tańsza i szybsza od lakierowania. Porównując do lakierowania, które trwa zazwyczaj kilka dni, wyciąganie zajmuje maksymalnie kilka godzin. Nie każde wgniecenie można naprawić tą metodą. Specjalista ocenia najpierw, czy blacha nie uległa załamaniom, lakier nie został uszkodzony. Blacharz, posługując się specjalistyczną lampą, lokalizuje miejsce wgniecenia. Urządzenie wyświetla linie, lokalizujące wszelkie załamania. Usuwanie wgnieceń zależy od ilości ubytków oraz ich dostępności

Metoda panelowa.

Technika panelowa ma miejsce wówczas, gdy szkody są za duże na metodę PDR i za małe na tradycyjną metodą blacharską. Metoda panelowa polega na naprawie podszycia karoserii, bez ingerencji w nośną konstrukcję. Do usuwania wgniecenia blacharz używa spottera — elektrycznego urządzenia, dzięki któremu może przygrzewać metodą punktową, różnego rodzaju elektrody i adaptery do powierzchni blachy. Naprawa jest przeprowadzana od zewnętrznej strony nadwozia, ale nie ma potrzeby demontowania uszkodzonego elementu. Metoda panelowa jest stosowana na dużych powierzchniach. Nie może być stosowana przy uszkodzeniach mniejszych elementach.

Metody usuwania wgnieceń samochodowych